dinsdag 12 augustus 2014

Grondel waalhalla

Mijn eerste zwartbekgrondel
Vanmiddag ben ik met de trein naar Zaltbommel gegaan, om daar op de Waal te gaan vissen. Vanaf het station is het maar een kwartiertje lopen tot waar je kunt vissen. Ik heb eerst op de blokken onder de brug gezeten, daar ving ik één zwartbekgrondel. Omdat ik vaak vast kwam te zitten in de stenen besloot ik dat het
Pontische stroomgrondel
tijd was om te verkassen. Een 100m van de brug af zat een klein strandje, hier ben ik gaan zitten omdat ik er weinig stenen in het water zag liggen. Dat zou me wat materiaal moeten schelen. Daar ingegooid vang ik meteen nog een zwartbek. Dan nog één. Bijna meteen als ik ingooi heb ik weer beet, dit is een pontische stroomgrondel! Al 2 nieuwe soorten vandaag! Zo vis ik nog een paar uurtjes verder en blijf vooral de twee grondelsoorten vangen. Verder heb ik nog één alvertje, één kleine roofblei en één kleine winde gevangen. Tegen de schemering werd ik zo gek van de muggen dat ik er maar mee opgehouden ben en de trein terug naar Eindhoven heb gepakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten