vrijdag 5 mei 2017

Een onverwacht avontuur

In de getijdentabel was me opgevallen dat op 9 april het water wel héél laag zou staan. Dit is ideaal om aan de kust tussen de stenen te peuteren, omdat je dan de diepere spleten met het blote oog kunt zien. Dat zijn de verstopplekken van normaliter wat verstopt levende vissoorten als zeedonderpadden en slijmvissen, maar er kunnen altijd verrassingen uit zo'n spleet tevoorschijn komen.
Kliplipvis (Ctenolabrus rupestris).
De planning was eerst om naar Zierikzee te gaan, maar onderweg zie ik dat de aansluitingen, door werkzaamheden, wel héél erg beroerd zijn. Ook al was ik om 9.00 uur vertrokken, nu blijkt dat ik op z’n vroegst pas zo rond 13.45 uur aan het vissen kan zijn! Wanneer ik al in de tweede trein zit, besluit ik alsnog dat het verstandig is om mijn bestemming te wijzigen. IJmuiden is het eerste dat in me opkomt en daarom stap ik op het eerstvolgende station uit en pak de trein richting Amsterdam-Sloterdijk. Vanaf daar is het naar het havengebied van IJmuiden nog ongeveer 40 minuten met de bus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten