vrijdag 10 maart 2017

Die pollak gaat er komen..

Vorig jaar in de zomer zag ik op soortenjagers.nl een in Nederland gevangen pollak (Pollachius pollachius) voorbij komen. Weliswaar geen grote, maar dit betreft wel even een soort die wel 1,30 meter lang kan worden. In de loop der tijd heb ik de nodige foto’s gezien van prachtige in Noorwegen, Engeland en Ierland gevangen exemplaren en een dergelijke vis staat dan ook hoog op m’n verlanglijstje.

Van dit formaat worden er van de havenhoofden langs onze kust regelmatig pollakjes gevangen. 

Via het internet kom ik er achter dat die pollakken wel vaker ook in Nederland worden gevangen. Meestal kleinere exemplaren van 15-30 cm, maar uit verschillende hoeken hoorde ik dat er toch ook al vissen tot 50 cm op de kant kwamen. Dat is nog steeds niet reusachtig, maar wel al een mooie vis waaraan je op licht materiaal een leuke sport hebt. Ook met een pollak uit eigen land van dát formaat zou ik dus in de wolken zijn!

Lees verder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten