vrijdag 13 oktober 2017

Estartit en Barcelona (deel 2)

In het vorige deel van mijn drieluik over mijn recente visavonturen in Noord-Spanje beschreef ik hoe ik goed en wel geland in Girona door Ton Nientied werd opgehaald van het vliegveld en dezelfde dag meteen al twee korte sessies op verschillende locaties heb gevist. Vandaag is het echter tijd voor het echte werk: Light Rock Fishing (LRF)!
De zoveelste nieuwe vissoort van deze bijzondere trip, een Roux' slijmvis (Parablennius rouxi).

Rond 5.00 uur maakt Ton me wakker; ik heb echt heel slecht geslapen en heb echt moeite om mijn ogen open te houden op de heenweg. We zijn onder weg naar de haven van Palamòs, waar het even afwachten is of we er wel kunnen vissen. Rond 6.00 staan we daar op de kade, die we eerst langs en tussen de boten beginnen af te vissen. We gebruiken allebei een tuigje met drie zijlijntjes, waarvan één haakje maat no. 18 op de bodem en de andere twee ‘tussen water en wind’, oftewel zwevend. Het is nog donker en de eerste vis die ik vang is een rode kardinaalbaars (Apogon imberbis). Deze soort heb ik vorig jaar op Lanzarote ook al gevangen. Het is maar goed dat het geen nieuwe soort betreft, want omdat ik echt nog niet goed wakker ben, lukt het me simpelweg niet om een goede foto te maken voordat ik me verplicht voel om de vis terug te gooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten